zondag 8 januari 2017

Even bij elkaar met Caroline in't Veld bij Noardewyn Live, Omrop Fryslân

.


Uit losse stenen / even bij elkaar


Ik had voor jou, uit losse stenen
een heel klein eilandje gebouwd
niet zo heel stevig welbeschouwd
want later was het weer verdwenen  

de stroom sleurt zo de dingen
een wereld van voorbij gaan in
waarna ik weer opnieuw begin
wat blijft zijn de herinneringen  

Wat er toen nog was
Besef je later pas
Wat is het lang geleden  

soms vind ik langs de oever vrede
en toont het water oude beelden
van wat ik in de stroom vergat
en zo gedenk ik het verleden  

zoals de dagen die wij deelden
toen ik met jou een eiland had.  

Toch hoop ik dat je mij nog verstaat
Ergens de ruimte laat bestaan
Waarin ik je kan zien zoals je bent  

Laat er iets zijn waarin je mij herkent
Een woord, een beeld,
een teken of gebaar
Gewoon weer even bij elkaar
Gewoon weer even bij elkaar … 
 

gedicht ‘Uit losse stenen’ © bert deben
+ extract songtekst ‘Even bij elkaar’ © Caroline In’t Veld
uit haar CD ‘Tot de zon opkomt’

Vrijdag 6 januari 2017 mocht ik samen met Caroline In’t Veld en haar band mijn gedicht ‘Uit losse stenen’ brengen als een extra onderdeel van de song ‘Even bij elkaar’ tijdens Noardewyn Live, een programma van Omrop Fryslân. Ik mocht er ook kort mezelf en mijn bundel ‘Na het vrijen steek ik een gedicht op’ voorstellen aan het publiek. Caroline en haar band mochten ook nog enkele andere songs voorstellen uit haar prachtige CD ‘Tot de zon opkomt’. 

Het muzikale gedeelte van de show kan men bekijken op onderstaande youtube video
(het nummer samen met Caroline en de band start hier op 6’35”): 
 
Noardewyn Live fan 6 jannewaris 2017
 
Het uitgeknipte nummer waarin ik mijn gedicht
samen met Caroline en de groep breng:
 
 
Een fotoreportage van de dag:  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   met dank voor de foto’s aan Simone en Egbert, alsook voor de supergezellige ontvangst en logies!
 

Arno Hagemans, Johan Fransen, John Kakiay, Bert Deben, Caroline In’t Veld
en presentator Willem Waldpyk (foto © Willy Wilpstra)

  

6 opmerkingen:

  1. Is er een nieuwe Ramses Shaffy-en-Liesbeth-List geboren?
    Ik denk het wel, he !!
    Moge 2017 nog meer van deze prachtige ervaringen brengen voor jou, Bert!
    ❤️
    Proficiat alwéér hoor, Bert!!

    Liefs,
    Lieva

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw voordracht van het prachtige gedicht samen met afwisseling van de muziek;echt schitterend.
    Oslo heeft al mooie, hilarische ontmoetingen gebracht en sindsdien een fan van je poëzie.

    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. waar een terrasje in Oslo al niet toe leiden kan ... :-)

      Verwijderen
  3. Gaaf. Wist niet dat je Caroline ook kende. Fijne, lieve en creatieve vrouw.
    Mooie tekst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. een schitterende dame vol energie - blij dat ik haar mocht leren kennen, het is de 2de keer dat we wat samen deden en er komt zeker nog een vervolg ...

      Verwijderen
  4. Die combinatie met muziek was wel echt geslaagd! 👏

    BeantwoordenVerwijderen