vrijdag 19 april 2013

Op een avond

.
Op een avond stond je naakt en neigend naar
de liefde naast het bed – ik was verbaasd om
zoveel jaren zien dat je er steeds nog was, een
sas van delen van verlangen – ik zag in jou   
 
de ogen van een jonge vlinder, de vlekken van
exotisch wild, een zee van kalmte en
bedreigen, een langzaam zwijgen tot de
ochtendzon de dauw betovert tot schijnbaar
 
parels van kristal, ik zag het al, in al zijn
vormen, het vervagen van de normen en de
hevigheid van samen zijn.  Ik zag in jou de
pijn en hoe die overging in zacht begrijpen
 
ik zag dit alles rijpen in hoe jij daar stond
en bovenal, hoe mooi dat dit werd afgerond.
 
 
© bert deben
Antwerpen, zondag 10 september 2ooo, voor Frank B.

.

Vrijdag 19 april 2013, kreeg dit gedicht een ‘Speciale Vermelding’ voor de 9de poëziewedstrijd VtbKultuur Opwijk.  Het thema van de wedstrijd was ‘Ik voel me …’ In de bundel met 100 beste gedichten werd, buiten dit gedicht, ook mijn  Ik raam de maten van jouw meubels’ gepubliceerd.

 
.

17 opmerkingen:

  1. heerlijk mooi gedicht; gefeliciteerd !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd.Mooi slot ook.

    Groet
    Laila

    BeantwoordenVerwijderen
  3. normen die vervagen - en zoveel rijping in een ogenblik - wat heb je dit bijzonder mooi gedicht.
    terecht verdien je hiermee een zeer speciale vermelding -
    gefeliciteerd Bert, van harte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. met dank aan iedereen voor alle proficiatjes en complimenten ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het glinstert en glanst
    het flintert en het danst

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een meeslepend gedicht Bert .., zo mooi ‘ zo teder het naar elkaar te verlangen ❤️❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  7. In het 'neigen naar' ...
    huist een rijk gedicht.

    Tijd, verlangen, zwijgen,
    pijn, betovering, vervaging,
    begrijpen, rijping.

    Alles neigt naar af-ronding.

    Dit is gecondenseerd
    'Ik voel me'
    neigen naar: erg mooi, Bert.

    Ook het andere gedicht: Maten vd meubels.

    BeantwoordenVerwijderen