vrijdag 7 december 2012

Engel (de eerste keer ...)

 .
 
Engel
(de eerste keer …)
 
 
Je had me eerst wat snoep gegeven
en vroeg daarna of ik misschien
met jou de zee een keer wou zien
ik zou een mooie dag beleven
 
we reden enkel op en neer
we bleven ook niet al te lang
ik was benieuwd en niet echt bang
het was voor mij de eerste keer
 
een klein blond jongetje van acht
dat hoorde hoe jij telkens weer
dat ene zinnetje herhaalde:
'je bent een engel als je lacht'
 
het was voor mij de eerste keer
dat iemand mij er voor betaalde.
 
 
© bert deben
Antwerpen, donderdag 16 augustus 2012,
 
 
 
geschreven voor poëziewedstrijd Hillegom 2012, met als thema ‘geheim’
gepubliceerd in 'GEHEIM'
bloemlezing gedichten 2012, uitgeverij ARTBooks
in opdracht van de Stichting Hillegom Promotie (HiPRO)

 .

7 opmerkingen: