vrijdag 15 juni 2007

Zoals een pluisje in de wind

.


Zoals een pluisje

Zoals een pluisje in de wind
nog net voor het de bloem verlaat
niet weet naar waar het zweven gaat
of waar het lot zich toe verbindt

verdriet dat nog te wachten staat
of is bestaan jou welgezind
een grote sprong en toch nog kind
een pluisje dat de bol verlaat

de wind waait door de bomen heen
en neemt met zich de zaadjes mee
die verder landen of dichtbij
soms samen, maar ook soms alleen

je lost en vliegt naar wel en wee,
zoals een pluisje zo ben jij.


© bert deben
Antwerpen, vrijdag 15 juni (dag van de wind) 2007, voor Dana.

gepubliceerd in Po-e-zine nr 5, nov. 2013


17 opmerkingen:

  1. * schattig die netgeboren woorden *

    xje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. o, ik lees voor wie het is...

    * hartje *

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kende ik het nu al? Ongetwijfeld. Maar met een pluisje en van jouw hand. Van het VKB misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. klopt, plaatste ik destijds op het VK-blog - af en toe haal ik er nog eentje van onder het stof om hier terug nieuw leven in te blazen ...

      Verwijderen
  4. Jouw gedicht over het pluisje is een langer leven beschoren dan het pluisje zelf :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. je lost en vliegt naar wel en wee........ zo mooi gezegd... een ontroerend lief-mooi gedichtje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik lees het nu voor het eerst en vind je woorden als pluisjes die de vorm maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook voor mij voor het eerst........Schoon Bert,!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je weet dat dit één van mijn favorieten is. Zo mooi.

    Simone

    BeantwoordenVerwijderen