vrijdag 14 december 2007

Antwerpen, mijn lief

.


, mijn lief

 
Zelfs nuchter blijft ze mooi
zoals ze voor me ligt
als een gedicht in de bocht van de Schelde
haar nog mooier dromen kan ik niet

getooid met haar verleden tijd
een ziel in bloei in elk seizoen
een stroom in elk getij
is wat mij toekomt wat zij toont

hoe koud ze zijn kan
in haar achterbuurten
hoe ver ik reis ik kom terug
om altijd weer van haar te zijn

ze flirt en lonkt, ze knipoogt
naar de jongen uit het dorp in mij.

 
© bert deben
Antwerpen, vrijdag 14 december 2007.


fotoreportage:

.

16 opmerkingen:

  1. Kan me voorstellen dat rasechte Antwerpenaren aan hun stad verknocht zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige lofzang! Ik ben jaloers op mensen, die zo kunnen dichten. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat prachtig Bert; ik zou zo naar Antwerpen verhuizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Zelfstandige: jij schetste vandaag in je blog dan weer de duistere kantjes van de stad ... en ja, die nemen we er dan maar bij als Antwerpenaar.

    @ Burro: dank voor het bezoek, en niet om jaloers op te zijn, je schrijft trouwens zelf ook heel aangenaam merkte ik bij een wederbezoekje!

    @ marije: eerst even bij de zelfstandige journalist gaan lezen voor je beslist te verhuizen ... ;-)
    .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De stad bevalt me als ik er ben. Dat flirten en lonken dat zie ik wel. Ze doet dat vuiler en intenser dan Amsterdam, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ martin, helemaal met je eens ... ;-)
    .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. een zeer mooi gedicht
    als Gentenaar vind ik dat Antwerpen ook wel iets heeft ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat kan een stad met je doen. ..mooi verwoord

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Snap ik helemaal, Bert. De stad verdient het.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooie ode aan een intrigerende stad...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooie woorden, ook mooie fotoreportage!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooi, een stad die flirt en lonkt..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nu nog mooier! :)
    Een stad met hart en ziel....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je geeft de stad haar karakter weer

    BeantwoordenVerwijderen