dinsdag 26 januari 2016

Hij is onlangs ontsnapt uit mij

 .


 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
Hij is onlangs ontsnapt uit mij
de ietwat frêle jongeman
die steeds op zoek was naar zichzelf
en in gezelschap zelden sprak 
 
het klikte tussen hem en mij
niet meer zo goed, er werd sinds lang
al niet meer met elkaar gepraat
hij zat daar maar, hij wachtte af 
 
ik had hem van mij afgesloten
verzweeg bij gasten zijn bestaan
en was hem grotendeels vergeten
 
hij wandelde aan mij voorbij 
ik zag niet eens dat hij verdween
hij is onlangs ontsnapt uit mij.  


© bert deben
Vogelwaarde, maandag 25 april 2011.
 

 

16 opmerkingen:

  1. .. ik zag niet eens dat hij verdween ..
    dat is fraai.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bijzonder mooi!
    en met een prachtige passende foto

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel mooi
    en soms voelt dat dan als een gemis aan...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, inderdaad, tegelijk een nodige evolutie in het leven en af en toe ook een gemis ...

      Verwijderen
  4. Ik heb het al een paar maal gelezen, ga het steeds mooier vinden! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Reacties
    1. groei, of evolutie ... iets dat hoort bij het ouder worden ...

      Verwijderen
  6. zo ongemerkt komt steeds meer ruimte...
    prachtig gedicht

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Herkenbaar voor mezelf, maar geldt dat niet voor iedereen een beetje, wellicht?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ruimte voor een andere, volwassener zelf?
    Maar ver weg zal je schuchtere zelf niet zijn, niet helemaal verdwenen; niet uit het oog uit het hart.

    BeantwoordenVerwijderen