vrijdag 6 maart 2015

Het Huis (een laatste gedicht)

.
. 
         Het Huis
           (een laatste gedicht)  
.
Ik zie de schaduwen, de schijnen
contouren van verleden tijd
die straks alleen in mij verdwijnen
ik zie liefde en gelegenheid  

ik zie de velen één voor één
nog even de revue passeren
en dan weer gaan en bijna ween
ik net nog niet, ik blijf beweren  

dat het goed is om mee te nemen
wat gebeurd is hier, en het huis
te laten aan wie na mij komt
nog eventjes hun keuken zemen  

terwijl ik voor het laatst hier kuis
wordt ook mijn ziel hier uitgegomd. 
 

© bert deben
Antwerpen, woensdag 4 maart 2015.
Een laatste gedicht in het huis geschreven. 
 


16 opmerkingen:

  1. een ontroerend mooi laatste...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Annemie De Wit6 maart 2015 om 13:25

    Een terugblik en een vooruit kijken ... mooi !
    Het leven zoals het is !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel mooie afsluiter
    met ook een nieuw begin voor anderen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ...en bijna ween ik net nog niet

    Wel heel cryptisch. Mooi afscheid en hopelijk over een jaar of wat weer wat anders, na goede herinneringen/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi einde, en straks een mooi nieuw begin...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Misschien wel jouw ziel uit dit huis gegumd maar niet dit huis uit jouw ziel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een mooie ode aan een vast nog dikwijls in je herinnering terugkerende verblijfplaats .........

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als je het ergens goed gehad hebt en je vertrekt laat je een stukje van jezelf achter. Dat delen of verspreiden van een goed gevoel is op zich niet negatief, Bert.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het treft mij om zo je gevoelens om te zetten in woorden ! WoW ! Grote klasse !
    🍀😘❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nergenshuizen van gelegenheid
    Ergenshuizen van liefde
    De ziel doolt vaak
    van het ene naar het andere
    totdat zij in een Nergenskeuken
    wordt uitgegumd...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een mooie slotregel: wordt ook mijn ziel hier uitgegomd.'

    BeantwoordenVerwijderen