dinsdag 29 oktober 2013

Er huist een wezen in mijn kist

.
                                                                                                                   foto: Zombieboy Rick Genest
                        .
Er huist een wezen in mijn kist
dat hongerig en half vergaan
mijn tombe op een kier liet staan
en lonkt en lokt en van de mist
 
gebruik maakt om op stap te gaan
verkleed als man en met een list
en hopend dat men zich vergist
en mee met hem gaat in de waan
 
dat hij een lieve jongen is
hij wikt en weegt het verse vlees
en streelt en zoent en zegt dan hees
 
ik hoop dat ik mij niet vergis
maar wij zijn één tot aan de dood
en dan volgt de Genadestoot.
 
 
© bert deben
Turnhout, 16 oktober 1997.
 
Werd gepubliceerd in Flikkeragenda 1999.


20 opmerkingen:

  1. Wat een prachtgedicht!
    en een overheerlijke foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sebiet durven we ni meer buiten in den donkere

    BeantwoordenVerwijderen
  3. er schuilt een vampier in elk van ons; mooi gevonden weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik hou niet zo van griezel
    maar ik vind het wel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk horrorgedicht, met een huiver gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Voert opnieuw mee in griezelvaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi zeg!
    Ach al die gevoelens...
    xje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. o zo schoon ! kvind het prachtig !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig van leven tot met de dood en keuze....alleen een dichter voelt zoals!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. BRRRRRR hoe kan je het neerpennen😉

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Brrrr slapeloze nachten man

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi, Hi, leuk griezel !
    Prachtig neergepend!
    Fijne avond Bert 🍀😘❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lekker griezelen, maar wow, weer een topgedicht Bert ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kreeg er kippenvel van. 😳

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtig gedicht ..
    Zeker die genadestoot. !
    🌿🍁🍁🍄🍄❤️🍄🍄

    BeantwoordenVerwijderen